Eesti Filharmoonia Kammerkoor (EFK) on kujunenud üheks tuntumaks Eesti muusikakollektiiviks maailmas. EFK asutas 1981. aastal Tõnu Kaljuste, kes oli koori kunstiline juht ja peadirigent kakskümmend aastat. Aastail 2001–2007 jätkas tema tööd inglise muusik Paul Hillier. Alates hooajast 2008/2009 on koori kunstiline juht ja peadirigent Daniel Reuss.

Koori repertuaar ulatub gregooriuse laulust hilisbaroki ja 20. sajandi muusikani. Eriline koht on selles juba aastaid olnud eesti heliloojate loomingul (Pärt, Tormis, Tüür, Grigorjeva, Tulev, Kõrvits, Tulve) ja selle tutvustamisel maailmas. Hooaja jooksul annab koor 60–70 kontserti nii kodu- kui ka välismaal. EFK on teinud koostööd paljude väljapaistvate dirigentide ja orkestritega, nagu Claudio Abbado, Helmuth Rilling, Eric Ericson, Iván Fischer, Neeme Järvi, Paavo Järvi, Nikolai Aleksejev, Andrew Lawrence-King, Roland Böer, Lars Ulrik Mortensen, Frieder Bernius, Stephen Layton, Marc Minkowski, Christoph Poppen, sir Colin Davis jt; Norra, Austraalia, Leedu, Praha ja Stuttgardi kammerorkestrid; Iisraeli Filharmoonia orkester, Berliini Ringhäälingu orkester, Concerto Copenhagen, Concerto Palatino, Salzburg Camerata, Les Musiciens du Louvre-Grenoble, Mahler Chamber Orchestra, Stuttgarti Filharmoonia orkester, BBC Walesi orkester ning muidugi Eesti Riiklik Sümfooniaorkester ja Tallinna Kammerorkester.

Koori on kutsutud osalema paljudel mainekatel festivalidel maailmas, nt BBC Proms, Edinburghi rahvusvaheline festival, Abu Gosh’i muusikafestival, Moskva lihavõttepühade festival, Bergeni rahvusvaheline festival, Salzburgi Pidunädalad, Musikfest Bremen, Salzburg Mozartwoche, Vale of Glamorgan, Festival Aix-en-Provence jt.

Kontserttegevuse kõrval on koori töös olulisel kohal salvestused (plaadifirmadele ECM, Virgin Classics, Carus, Harmonia Mundi), mis on võitnud auhindu, sh Grammy auhinna „Arvo Pärt. Da Pacem” eest (Harmonia Mundi 2006, dirigent Paul Hillier).

Hooajal 2012/2013 on tulemas palju põnevaid kontserte Eestis koostöös Nargen Festivali, Tallinna Kammerorkestri ja ERSOga. Väliskontserte antakse Zermatti festivalil Šveitsis, Rahvusvahelisel Cervantino festivalil Mehhikos, Viini kontserdimajas, Antwerpeni AMUZ-is Essenis, Colognes, Dortmundis jm, koostööpartneriteks Mahleri kammerorkester ja ansambel Les Musiciens du Louvre-Grenoble. Dirigentidena seisavad koori ees Daniel Reuss, Tõnu Kaljuste, Marc Minkowski, Arvo Volmer, Eri Klas jt.


Hooaeg 2008/2009 algas uue peadirigendi, Daniel Reussi, käe all kontsertidega Rakveres, Narvas ja Tallinnas, kus esitati Pärdi, Haydni ja Bachi teoseid, kaastegev oli Tallinna Kammerorkester.

Oktoobris tulid esmaettekandele EFK tellitud uued Eesti heliteosed – Galina Grigorjeva „Nature Morte“ ja Ülo Kriguli „Preces ad lucem“, mida koos Sofia Gubaidulina teosega „Теперь вcегда cнега“ esitati Tenso Päevadel Riias. Pärast Paisley koorifestivali Šotimaal siirdus koor koos Tallinna Kammerorkestriga Tõnu Kaljuste juhatusel novembri kolmeks nädalaks kontsertreisile USAsse, kus anti 11 kontserti, kavas Pärdi, Tüüri, Tulevi, Vivaldi ja Kõrvitsa looming. Üks olulisemaid kontserte toimus New Yorgi Eesti saatkonnas, millega tähistati Eesti-USA viisavabaduse kehtestamist. Kontsertide kohta ilmus positiivset vastukaja väljaannetes Washington Post, Kansas City Star, Toronto Star jm. Detsembris juhatas Daniel Reuss Händeli oratooriumi „Iisrael Egiptuses“, esitajateks EFK, ERSO ning solistideansambel. Aasta lõpetati „Händel galaga“ Pärnu ja Estonia kontserdisaalides.

2009. aasta alguses anti XX Barokkmuusikafestivali raames Frieder Berniuse juhatusel kaks kontserti Domenico Scarlatti ja Heinrich Schützi loominguga, kaastegev Helsingi Barokkansambel. Andres Mustoneni juhatas Vivaldi loomingut festivali lõppkontserdil. Felix Mendelssohni 200. sünniaastapäeva tähistati Reussi juhatusel kontserdiga veebruaris Niguliste kirikus. Veebruaris leidis aset kontsertreis Aasias, kus Stephen Laytoni juhatusel esineti Hong Kong Arts Festivalil Hiinas ja Lõuna-Koreas. Märtsis andis koor 11 kontserti pealkirjaga „Koolibarokk“ Eesti koolides, kava Schützi, Scheini ja Francki muusikast valis ning koori juhatas Toomas Siitan.

Aprillis esines koor Reussi juhatusel Austrias, sh ka Wiener Konzerthausis, ja Itaalias. Kuu lõpus salvestati EFK, ERSO, Cappella Amsterdami ja rahvusvahelise solistideansambli osalusel ja Daniel Reussi juhatusel Frank Martin „Kolgata“ (Harmonia Mundi). Mais juhatas Olari Elts kahel kontserdil Haydni oratooriumit „Aastaajad“. Üks õnnestunumaid esinemisi toimus Schwetzingeni festivalil, kus Reussi juhatusel lauldi Mendelssohni, Pärdi, Grigorjeva ja Martini loomingut. Juulis osaleti XXV Laulupeol, kus Reuss juhatas Bruckneri „Ave Mariat“ kutseliste kooride esituses. Kaks kontserti anti ka Prantsusmaal festivalil „L’ete musical“ ning Eestisse naastes esitati koos Corelli Barokkorkestriga Bachi motette erinevates kirikutes. Hooaeg lõpetati augustis Bremenis, kus EFK osales Mozarti „Idomeneo“ etendustel.


Hooaeg 2007/2008 kandis nimetust „Dirigentide paraad“, sest koori juhatasid mitmed külalisdirigendid nii Eestist kui mujalt. Hooaega alustas endine peadirigent Paul Hillier kontsertidega Rakvere, Haapsalu ja Niguliste kirikus. Seal kõlanud kava Põhjamaade heliloojate loomingust salvestati ka plaadile „Baltic Runes“. Septembris ja oktoobris seisis koori ees Tõnu Kaljuste, kes juhatas Iirimaa kontsertreisil Pärdi teost „Kanon Pokajanen“ ning Tulevi, Kreegi ja Tormise muusikat. Schnittke „12 patukahetsuse psalmi“ esitati Niguliste kirikus ja Nostalgia festivalil Poolas ning Eesti muusikat Gaida festivalil Vilniuses. Novembris töötas kooriga Olari Elts, kes tõi välja kava „Napoleon muusikas“, kus EFK laulis Haydni Missat d-moll Tallinnas ja Võrus. Koos Saksa dirigendi Frieder Berniusega esitati Bachi, Rheinbergeri ja Vasksi loomingut Tallinnas ja Tartus. Jõulueelsed kontserdid „Üks roosike on tõusnud“ toimusid Hollandi noore dirigendi Peter Dijikstra juhatusel. Uue aasta alguses tõi Paul Hillier välja kava „Armastuse ja sõja laulud“ Monteverdi muusikaga, osalesid Helsingi Barokkorkestri muusikud. Jaanuari lõpus toimunud EFK kontsert Metodisti kirikus kanti Klassikaraadio vahendusel üle EBU maadesse, kontserdi tellis 14 riiki ning ülekannet peeti sarja „Nordic-Baltic Concert Season“ parimaks programmiks ja teostuseks. Koostöös ERSO-ga esitas EFK Stravinski teoseid „Requiem Canticles“ ja „Psalmide sümfoonia“, mida juhatas Nikolai Aleksejev. Veebruaris esines EFK Daniel Reussi juhatusel Islandil Eesti Vabariigi 90. sünniaastapäevale pühendatud kontsertidega. Kavas oli ka selleks sündmuseks tellitud Tõnu Kõrvitsa „Kolm Islandi laulu“. Vabariigi juubelile olid pühendatud ka kaks kontserdisarja – Eesti muusika koolides (Risto Joosti juhatusel esineti 9 koolis Tallinnas, Tartus, Rakveres ja Kuusalus) ja Eesti muusika külades. (8 kontserti Mikk Üleoja dirigeerimisel Hiiumaa, Saaremaa, Muhu ning Harjumaa kirikutes, kaastegev Anu Lamp) Märtsis juhatas Daniel Reuss Bachi „Ülestõusmisoratooriumit“. Aprillis toimunud Eesti Muusika Päevadel osales koor Jüri Reinvere autorikontserdil.

Festivalidest ja välissõitudest. Maist augustini anti 14 kontserti 7 erinevas välisriigis. Festivalidest osaleti Moskva Lihavõttepühade festivalil, Püha Zadari festivalil Horvaatias, Salzburgi festivalil, XXII Orelifestivalil Eestis ning kolmel tähtsamal Suurbritannia muusikafestivalil – Cheltenhami festivalil, Edinburghi festivalil ja BBC Promsil. Lisaks esineti Modenas ja Monfalcones Itaalias, Gentis, Eesti kultuuripäevadel Hannoveris ning koos Saksa Raadio Filharmooniaorkestriga Bergisch-Gladbachis ja Saarbrückenis Christoph Poppeni juhatusel. Kontsertidel esitati Pärdi, Sisaski ja Rahmaninovi loomingut ning kava „Arvo Pärt & Ars Antiqua“.

Salvestustest. Pärdi „Da pacemile“ anti 2007. aasta Taani muusikaauhind süvamuusika valdkonnas. Mart Saare loominguga CD-plaat “Luule, see ei tule tuulest” pälvis Eesti Kooriühingu aastapreemia ning Mikk Üleojale omistati selle eest Eesti Kultuurkapitali 2007. aasta preemia. Harmonia Mundi andis välja Iris Oja sooloplaadi vene muusikaga ja koostöös Orlando Consortiga salvestatud CD „Scattered Rhymes“. Tõnu Kaljustega salvestati Kreegi „Requiem“ ja Kõrvitsa „Kreegi vihik“ ning koostöös ERSO-ga ECM-le Arvo Pärdi „In Principio“, „Cecilia, vergine romana“ ja „La Sindone“.


Hooaega 2006/2007 alustas EFK Bruckneri teose Missa e-moll ettekandega, mida esitati koos Rootsi Puhkpillisümfoonikutega Paul Hillieri juhatusel Haapsalu, Kuressaare ja Tallinna kirikutes. Septembris esitati Rahmaninovi „Koguöist jumalateenistust” Paul Hillieri juhatusel festivalil Wratislavia Cantans Poolas ning lauldi Oslo Kontserdimajas Stravinski “Pulma” Daniel Reussi juhatusel. Suursündmuseks Eestis kujunesid kolm Mozarti ooperi „Idomeneo” ettekannet koos ERSO ja RAMiga Olari Eltsi juhatusel.

Oktoobrist detsembrini toimus Niguliste kontsertide sari erinevate kavadega: Rothko Chapel, Kanon Pokajanen, Toivo Tulevi autoriõhtu ja Püha Nikolaus. Novembris käidi kahel festivalil – Lux Musicae festivalil Siuntios ning festivalil Culturescapes Saksamaal ja Šveitsis. Detsembris anti Bolzanos ja Brunicos kaks kontserti Rahmaninovi teosega „Koguöine jumalateenistus”. Bachi „Jõuluoratoorium” tuli ettekandele Eesti kolmes suures kontserdisaalis koos Tallinna Baroque Orkestriga Andris Veismanise juhatusel.

Veebruaris esines koor Barokkmuusikafestivali avakontsertidel Tartus, Pärnus ja Tallinnas, kus lauldi Händeli, Bachi ja Charpentier’ teoseid Andres Mustoneni juhatusel.

Cyrillus Kreegi Requiem c-moll kõlas Tartu, Haapsalu ja Tallinna kirikutes Christopher Bowers-Broadbenti seatuna koorile ja orelile; esmaettekandes kõlas ka tema spetsiaalselt EFK-le kirjutatud „7Words” koorile ja orelile. Märtsis anti Nigulistes kontsert Brahmsi, Griegi ja Martini loomingust Daniel Reussi juhatusel.

Võimsad kontserdid andis Paul Hillier Bachi „Matteuse passiooniga” Riias, Tartus ja Tallinnas, kus lisaks koorile esinesid Tallinna Kammerorkester ja rahvusvaheline solistideansambel: Julian Podger, Tomas Medici, Uku Joller, Kaia Urb, Iris Oja, Maarja Kukk, Aarne Talvik ja Rainer Vilu ning instrumentaalsolistid Mikko Perkola ja Aapo Häkkinen.

Aprilli alguses esitati koos ERSOga Brahmsi „Saksa reekviemi” Tartus, Jõhvis, Tallinnas ja Pärnus, dirigeeris Roland Böer. Seekordsetel Eesti Muusika Päevadel esitati Tõnu Kaljuste juhatusel kava „Tormise ring 2007“ ning Mammutkontserdil lauldi Mikk Üleoja juhatusel Mart Saare loomingut.

Mai alguses anti neli kontserti Pärdi, Kreegi ja Rahmaninovi loominguga Suurbritannias – Norwich’is, Edinburgh’is, Perth’is ja Manchesteris; koos Orlando Consort’iga esitati ka Tarik O’Regani „Scattered Rhymes“, juhatas Paul Hillier; kontserdi Perth’i Concert Hall’is salvestas BBC.

Mais esitati Arvo Pärdi loomingut nii Eestis Nigulistes, kui Itaalias mainekal 44. Arturo Benedetti Michelangeli nim festivalil, mis sel aastal oli pühendatud Pärdile ja Beethovenile pealkirjaga „Beethoven, Pärt – hinge hääled“. Koos Tallinna Kammerorkestriga Tõnu Kaljuste juhatusel anti menukad kontserdid Brescias ja Bergamos. Mai lõpus osaleti Paul Hillieri juhatusel Bergeni rahvusvahelisel festivalil, kus üks kontsert oli pühendatud Griegi muusikale, teine aga kandis pealkirja „Baltic Voices“.

Juuni esimesel päeval avas koor Tõnu Kaljuste juhatusel Kreegi päevad Haapsalus ning teisel kontserdil tuli ettekandele Kreegi Requiem ja Tõnu Kõrvitsa uus teos „Kreegi vihik“.

Selle hooaja viimane välisreis viis Saksamaale Saarbrückenisse, kus anti kaks kontserti festivalil Musikfestspielen Saar, juhatasid Paul Hillier ja Tõnu Kaljuste. Meeleoluka ja rõõmsa lõpetuse andsid hooajale kolm teatraliseeritud kontserti Tallinnas, Viljandis ja Tartus, kus esitati Ferdinando de’Medici ja Christine de Lorraine laulatusmuusikat „La Pellegrina“ Andrew Lawrence-Kingi juhatusel. Kitarristi ja tantsijana osales Steven Player ning tekste luges Taavi Eelmaa.

Ootamatu, kuid ühtlasi ka oodatud oli Grammy auhinna võit helisalvestise „Arvo Pärt. Da Pacem“ eest parima kooriesituse kategoorias, salvestuse tegi Paul Hillier firmale Harmonia Mundi. Detsembris nägi ilmavalgust plaat vene ja ukraina õigeusu kiriku jõulumuusikast „A New Joy“, kuhu on salvestatud Pärdi ja Tšaikovski muusikat, aga ka vähetuntud heliloojate haruldasi teoseid, mis jõudsid salvestuseni esmakordselt. Ilmus ka CD eesti koorimuusika raudvarast, Mart Saare „Luule, see ei tule tuulest“, mida juhatas Mikk Üleoja.

See hooaeg on Paul Hillierile kuues ja viimane Eesti Filharmoonia Kammerkoori peadirigendina. Teda on lisaks rahvusvahelisele plaadiauhinnale Grammyle, pärjatud ka eesti muusikaelu edendamise eest Eesti Kultuurkapitali aastapreemiaga (2004) ning Vabariigi Presidendi Valgetähe IV klassi teenetemärgiga (2007).

Alates 2008. aasta septembrist asub koori kunstilise juhi ja peadirigendi kohustusi täitma Hollandi dirigent Daniel Reuss.


Hooaja 2005/2006 esimesed kontserdid – Tartu Jaani kirikus Rahvusvahelise Hümnoloogiaühingu kongressi raames ja Kuressaare Kammermuusika Päevadel – olid pühendatud Cyrillus Kreegi muusikale. Stockholmis toimunud festivalil Baltic Sea Festival esitas EFK Arvo Pärdi teose “Kanon pokajanen”, sama teos kõlas EFK ettekandes ka Poolas septembri algul. Augusti lõpul andis EFK ühise kontserdi ERSOga Olari Eltsi dirigeerimisel, kavas Haydn ja Brahms.

17. augustil 2005 esines EFK Londonis Royal Albert Hallis festivalil BBC Proms, esitades Paul Hillieri valiku varajasest muusikast ja Pärdi teostest. Septembris korraldas koor Rakvere Arvo Pärdi Festivali, millega tähistati helilooja 70. sünnipäeva.
Sügishooaeg on viinud koori esinema festivalidele À Volta do Barroco Portugalis, NYYD’05 Tallinnas ja Budapest Autumn Festival 2005 Ungaris ning kontserditurneele Aasias. Novembri lõpul esitas EFK koos ERSOga Schuberti Missa Es-duur. Detsembri keskel andis EFK kaks kontserti kavaga õigeusu kiriku jõulumuusikast pealkirja “Orthodox Christmas” all. 18. detsembril esindas EFK Eestit Euroraadio jõulumuusika päeva programmis, esinedes Niguliste kirikus kontserdiga, mille kandsid üle 24 raadiojaama Euroopas ja Ameerikas.
Ajakiri Diapason kuulutas oma detsembrinumbris EFK plaadi “Baltic Voices 3″ auhinna “Diapason d’or” vääriliseks ning saksa kriitikud hindasid albumit auhinnaga “Preis der deutschen Schallplattenkritik”. Ajalehe New York Times kriitikud nimetasid albumi “All-Night Vigil” üheks kõige märkimisväärsemaks plaadiks, mis aastal 2005 maailmas ilmus.
Aastat 2006 alustas EFK kavaga “Pärt & Mozart”, esitades koos TKOga Pärdi teose “In principio” ja Mozarti Reekviemi. Jaanuari lõpul, Mozarti 250. sünniaastapäeval, esitas EFK koostöös ERSOga Mozarti “Kroonimismissa”.
15. veebruaril esines EFK olümpiamängude kultuuriprogrammi raames koos ERSOga Torino katedraalis Arvo Pärdi autoriõhtul.

Märtsis esines EFK kolmenädalasel turneel USAs ja Kanadas. Aprilli keskel esitas koor koos vanamuusikaorkestriga Concerto Copenhagen Eesti kontserdimajades Bachi teost Missa h-moll. Mais osales EFK kultuurifestivalil “Scene: estland lettland litauen in nrw”, esitades Münsteri Überwasserkirches ja Kölni toomkirikus kava Kreegi, Pärdi ja Tulevi muusikast, ning andis Eesti kirikutes kontserte hispaania barokkmuusikaga pealkirja “Armonya de tres mundos: Kolme maailma harmoonia” all. Juuni keskel esines EFK kavaga “Luule, see ei tule tuulest”, keskmes Mart Saare teosed.

Hooaja 2005/2006 lõpetas EFK Pariisis, esinedes Eesti Suursaatkonna korraldatud kontserdil Cathédral Saint-Louis des Invalides’is ja Saint-Denis’ festivalil.

Augusti algul andis koor kaks kontserti Naissaarel pealkirja “Õhtud Arvo Pärdiga” all.


Hooaeg 2004/2005 algas kontsertidega prantsuse koorimuusikast Risto Joosti juhatusel. Oktoobri lõpus esines EFK Tallinna ja Pärnu kirikutes kavaga Baltic Voices 3, järgnes salvestus samanimelisele plaadile. Hingedepäeva ajal esitas koor koos Eesti Riikliku Sümfooniaorkestriga Faure ja Vaughan Williamsi teoseid. 1. detsembril 2004 andis EFK heategevuskontserdi Eesti puuetega laste toetuseks. Detsembri teisel poolel osales koor Puccini ooperi “Boheem” uuslavastuses Luksemburgi Ooperimajas, andis Luksemburgis ka kontserdi ning esines Brüsselis Eesti Diplomaatilisele korpusele. Jaanuaris esines EFK rahvusvahelisel muusikamessil MIDEM 2005 Cannes’is, veebruaris andis kaks kontserti festivali OpeNBaroque raames koos Inglise puhkpilliansambliga His Majesty’s Sagbutts and Cornetts. Koor osales ka Helsingi Kirikumuusika Festivalil ja festivalil Eesti Muusika Päevad, tegi Saksamaal koostööd orkestriga Deutsche Kammerphilharmonie ning Eestis NYYD Ensemble’iga. Mais juhatas koori läti dirigent Kaspars Putninš, samuti osales EFK Beethoveni Missa C-duur ettekandel ERSOga Nikolai Aleksejevi dirigeerimisel. Juunis juhatas koori Toomas Siitan, kavas Monteverdi ja Bachi teosed. Suvel 2005 esines EFK Šotimaal ja Inglismaal, Hollandi Festivalil Amsterdamis ja Syrinxi Festivalil Prantsusmaal, samuti Muhu kirikus festivalil Juu Jääb. Augusti algul esines EFK Tõnu Kaljuste juhatusel Viinistu kontserdimajas, kus tähistati Veljo Tormise 75. sünnipäeva.


Hooajal 2003/2004 esines EFK Taanis, Itaalias, Rootsis, Iisraelis, USA-s, Kanadas, Soomes, Iirimaal ja Saksamaal. Juunis 2004 õnnestus suur projekt – nüüdisaegsete kammerooperite lavale toomine. Koor ja instrumentaalansambel esitasid Benjamin Britteni Jaapani-mõjutustega ooperi “Curlew River” (“Koovitaja jõgi”) ning esiettekandes kõlas Helena Tulve “It’s Getting So Dark”. Suvel 2004 andis koor kontserte Eesti kirikutes kavaga “Arvo Pärt ja varajane muusika”.

 

Hooajal 2002/2003 kandis EFK koos Concerto Copenhageniga ette Bachi “Jõuluoratooriumi” ning koos Concerto Palatinoga Monteverdi vesprid. Septembris 2002 tõi EFK esiettekandele briti heliloojalt Howard Skemptonilt tellitud teose “Rise Up, My Love”, mille esitusel viibis ka helilooja ise. Novembris käis koor üliedukal Jaapani turneel, kus koostöös Tokyo Filharmooniaorkestriga tuli esiettekandele Jaapanis Arvo Pärdi “Litany”. Hooaja kõrghetked olid ka Pärdi ”Kanon pokajaneni” ettekanne Kopenhaageni Arvo Pärdi Festivalil, kontsert Berliini Ringhäälingu Orkestriga Berliini Filharmoonia saalis (mõlemad Tõnu Kaljuste juhatusel) ja kontserdid Taanis pealkirja  “Baltic Voices” all Eesti Vabariigi 85. aastapäeval (dirigent Paul Hillier), samuti programm “Kilpkonna hääl” Henry Purcelli muusikaga külalisdirigent Andrew Lawrence-Kingi juhatusel. Esinemine festivalil Spiegel im Spiegel Neuhardenbergis Saksamaal pühendati Bachi ja Pärdi muusikale (koos TKO ja Tõnu Kaljustega). Hooaja lõpetas plaadi Baltic Voices 2 salvestamine firmale Harmonia Mundi ning kontserdid selle albumi muusikaga.

 

Hooaeg 2001/2002 algas koorile uue peadirigendi ja kunstilise juhi Paul Hillieri ametisse astumisega. Hooaja tippsündmused olid Händeli “Messiase” ettekanne Peterburi Filharmoonia saalis (koos TKO-ga), kontserdireisid Saksamaale (dirigent Paul Hillieriga), Iisraeli (10 kontserti Iisraeli Filharmoonia Orkestriga, dirigent Ivor Bolton) ning Ameerika Ühendriikidesse ja Kanadasse (dirigent Tõnu Kaljuste), samuti esimese kahe plaadi salvestamine firmale Harmonia Mundi juulis 2002.

 

Hooajal 2000/2001 oli fookuses kontserdisari “Bach & Beethoven”, dirigendiks Tõnu Kaljuste. Neljal kontserdil kanti ette Johann Sebastian Bachi “Kuningakantaadid” ja Missa h-moll  ning Ludwig van Beethoveni “Keisrikantaadid” ja Missa C-duur. Hooaja teisel poolel tähistas koor oma kahekümnendat sünnipäeva, kulminatsiooniks juubelikontsert 1. juulil.

 

Hooaja 1999/2000 põhisündmused olid kontserdireisid Iisraeli (koostöös Iisraeli Uue Kammeransambliga), Austraaliasse (Austraalia Kammerorkestriga) ja Ameerika Ühendriikidesse. Kevadperioodil esines EFK nelja kontserdiga pealkirja “Vox Septem Saeculi” all, sarja juhtis EFK noor koormeister Mikk Üleoja.

 

Hooaja 1998/99 kontserdid toimusid pealkirja “Vox Romanticum” all. Kavas oli erinevate maade romantiline muusika: muusikat Saksamaalt dirigeeris Tarmo Vaask,Ameerikast Dale Warland, Skandinaaviast Timo Nuoranne ja Inglismaalt Paul Hillier.

 

Hooajal 1997/98  oli külalisdirigent Toomas Siitan, kontserdisarja “Vox Antiqua” kunstiline juht, kelle juhatusel esitati varajast muusikat Perotinusest Melchior Franckini. Tõnu Kaljuste eestvõttel toimusid kontserdid pealkirja all “Juhid ja Jumalad” – viie erinevast ajastust pärineva ooperi kontsertettekanded, alustuseks keskaegne Ludus Danielis (lavastas Luchia Nigohossian, Belgia/Prantsusmaa) ja lõpetuseks John Adamsi Nixon in China.

 

Kontserdihooajal 1996/97  esines EFK kahe suurema kontserdisarjaga: “Kammerfilharmoonia” tutvustas peamiselt Joseph Haydni ja Benjamin Britteni loomingut ning selle eestvedaja oli Tõnu Kaljuste; sarja “Vox Nova” kunstiline juht oli Olari Elts (külalisdirigent hooajal 1996/97) ning kontserdid keskendusid Arnold Schönbergi muusikale.