Lõppev hooaeg oli välissõitude poolest kammerkoorile sama tihe kui eelmised. Sügisel esineti Lux Musicae festivalil Soomes ning Culturescapes festivalil Saksamaal ja Šveitsis. Kahel korral käidi Itaalias – detsembris esineti Bolzanos ja Brunicos, mais aga anti koos Tallinna Kammerorkestriga Tõnu Kaljuste juhatusel kaks kontserti Arvo Pärdi loominguga mainekal Arturo Benedetti Michelangeli nimelisel festivalil Brescias ja Bergamos. Kevadel toimus kontsertreis Suurbritannias, kus anti neli kontserti Norwich’is, Edinburgh’is, Perth’is ja Manchesteris. Paul Hillieri juhatusel lauldi seal Rahmaninovi teost “Koguöine jumalateenistus”, koos tuntud inglise ansambliga Orlando Consort esitati inglise kaasaja helilooja Tarik O’Regani “Scattered Rhymes” ning eesti muusikast kõlasid Arvo Pärdi teosed, Cyrillus Kreegi vaimulikud laulud ning tema Requiem Christopher Bowers-Broadbenti oreliseades. Kontserdi Perth’i kontserdisaalis salvestas BBC. Mai lõppu jäi osalemine Bergeni rahvusvahelisel festivalil ning viimane sõit juuli alguses viis Saksamaale, kus anti kaks kontserti festivalil “Nordische Musik” Saarbrückenis.
Kui kammerkoori kontsertide ülivõrdeis tagasiside välisajakirjanduses on pigem reegel kui erand, siis ootamatult, aga ühtlasi ka oodatult tuli tunnustus helisalvestiste maailmast. Kammerkoori plaadid on Grammyle kandideerinud erinevates kategooriates kaheksal korral ja nüüd saabunud Grammy auhind plaadi “Arvo Pärt. Da Pacem” eest parima kooriesituse kategoorias tegi selle hooaja eriliseks ning kroonis ka Paul Hillieri kuue-aastast perioodi koori peadirigendina.
Detsembris ilmavalgust näinud helisalvestis vene ja ukraina õigeusu kiriku jõulumuusikast “A New Joy” jäi Eestis “Da Pacemi” varju, kuid äratas üsna palju tähelepanu väljaspool. Sellele plaadile on Paul Hillieri juhatusel salvestatud nii maailmakuulsate heliloojate, Pärdi ja Tšaikovski, muusikat kui ka vähetuntud heliloojate haruldasi teoseid, mis jõudsid salvestuseni esmakordselt.
Alljärgnev annab põgusa ülevaate viimasel aastal kammerkoori helisalvestiste “Da Pacem” ja “A New Joy” ning Suurbritannia kontsertide kohta ilmunud arvustustest välisajakirjanduses.
Bradley Bambarger:
Vähesed heliloojad loovad lihtsatest osadest nii liigutavaid tervikuid kui Arvo Pärt, kelle vaimulikes teostes sulanduvad kaasaeg ja keskaeg. “Da Pacem”, kuhu on koondatud teosed ajavahemikust 1984–2004, on Harmonia Mundi kolmas suurepärane plaat Pärdi kooriteostest, mida juhatab koorijuht ja Pärdi biograaf Paul Hillier. Kuigi plaadi nimilugu, “Da Pacem Domine”, on helilooja hiliseim töö, peegeldab see Pärdi 1970-ndate keskpaiga oreliteost “Pari Intervallo”.
Plaadil kõlavaid ettekandeid iseloomustab sama rütmiline distsipliin ja pingestatud väljendusviis nagu ka varasemaid Hillieri/Pärdi albumeid koos Eesti Filharmoonia Kammerkooriga. 13-minutiline “Salve Regina”, nagu ka mitmed teised lood, demonstreerib Christopher Bowers-Broadbenti võrratut orelimängu. Üks kõrghetkeist oli ka vähem kuuldud “Littlemore Tractus”, kus domineerib tume, sügavakõlaline
Star-Tribune, 14. november 2006
Järjekordne suurepärane kogumik Paul Hillierilt ja tema väljapaistvalt Eesti Filharmoonia Kammerkoorilt. Nad esitavad hiilgavalt Arvo Pärdi uusi teoseid, mis mõjuvad alati värskeina.”
Gramophone (Awards issue)
Allan Kozinn
Paul Hillier on Pärdi isikupärase stiili väljendusrikas interpreet, Eesti Filharmoonia Kammerkoor, keda toetab kaasahelisev kirikuakustika, on leidnud õige tasakaalu ilu ja range lihtsuse vahel.
The New York Times, 8. oktoober 2006
Andrew Quint
Raske on ette kujutada paremat esitust. Koorisalvestus on suurepärane – see laseb kosta igal häälel eraldi, aga samas toob esile ühe maailma parema professionaalse koori võimsa vokaalse kõlavuse.
The Absolute Sound, november 2006
Marion Lignana Rosenberg
Südant seiskavalt kaunis musitseerimine. Eesti Filharmoonia Kammerkoor esitab kõiki lugusid veatult; koor säilitab hämmastava kontrolli vokaali tooni värvi ja dünaamika üle, samas sisendab aukartust kõige inimliku vastu, mis vastandub suurtele saladustele.
Time Out
John Pitcher
Kristallselged harmoonilised kulgemised plaadi nimiloos peataksid justkui aja, samas kui sünkoobid ja ootamatud crescendo’d “Salve Reginas” loovad religioosse ime meeleolu.
Democrat & Cronicle, 20. august 2006
David Vernier
Kui ollakse tuttav Arvo Pärdi muusikaga ja kursis Paul Hillieri eelmiste esinemiste ning Pärdi salvestustega, siis ei ole see üllatav, et antud plaat on järjekordne esmaklassiline saavutus igas mõttes. Kuitahes palju Pärdi muusikat kuulata, viib see iga kord tavapärase esteetilise elamuse asemel rohkem vaimsesse sfääri. Ja see on see, mida Hillier ja tema lauljad hästi tunnetavad, nagu kinnitavad selle väljendusrikkalt lihtsa muusika ilustamata tõlgendused.
Classicstoday.com
Thomas Greenfield
Jumalik säde on puudutanud vanamuusika spetsialisti Paul Hillieri ja kaasaja helilooja Arvo Pärdi kunstilist koostööd. Tõlgendused on nii põhjendatud, et peab uskuma – see ongi see, mida Pärt kuulis oma peas helisemas, kui ta noote kirjutas. Kindlasti aasta parim plaat!
American Record Guide, november/detsember 2006
Robert Carl
Eesti Filharmoonia Kammerkoor on eelkõige suurepärane koor, kelle muusikamõistmine ja side selle muusikaga on võrratu; rääkimata Paul Hillierist, kes on Pärdist kirjutanud ka raamatu. Salvestusel on kuulda suurt kaja, mis tulenev kindlasti kirikuakustikast. Hea valik teoseid, hästi produtseeritud ja esitatud.
Fanfare, november/detsember 2006
John von Rhein
Plaadil “A New Joy” juhatab Paul Hillier Eesti Filharmoonia Kammerkoori suure väljendusrikkusega, leides kuueteistkümnes vene ja ukraina vaimulikus laulus suure annuse rõõmu ja soojust. Elurõõmsad lood nagu Alexander Kastalsky “Verses before the Six Psalms No. 2” ja Arvo Pärdi “Rejoice, O Virgin” vastanduvad süngematega nagu Vasyl Barvinskyi “Oh, What a Wonder!” ja Kastalsky “Today the Virgin Gives Birth”. Vaid üks laul on tuttav -Mykola Leontovychi “A Song of Good Cheer”, mis on rohkem tuntud kui “Ukraina jõululaul”. On igati nauditav kuulda eestlaste eeterlikult kaunist, ühtesulandunud ja üleloomulikult täpset ansamblit.
Geoffrey Norris
Eesti Filharmoonia Kammerkoor esitab lugusid mõjuvalt ja tundlikult ning teeb õigeusu kiriku muusika mõistetavaks. Mõnes Alexander Kastalsky loos on teatavat toretsemist, rikkalikku “kooriorkestratsiooni”, mis sarnaneb Rahmaninovi “Koguöisele jumalateenistusele”. Georgiy Izvekovi mõtisklev üheksaosaline “Christ Is Born” on sellel plaadil salvestatud esmakordselt. Kõige kuulsam slaaviliku laulmise komponent – uskumatult sügav bassihääl – on siin esindatud Kastalsky loos “When Augustus Ruled Alone upon Earth” ja koraalis “Blessed Is the Man”, viimane on kõlav kooda sellele meeliülendavale plaadile, mis jääb kummitama.
Telegraph, 15. detsember 2006
David Stabler
Vene jõulumuusikat ei mängita just tihti, kuid need jõululaulud haarasid mind oma vaimustavate harmooniatega, see muusika teeb hingetuks. Eesti koor, kelle kõla on rikas kui
The Oregonian, 10. detsember 2006
Rowena Smith
Rahmaninovi “Koguöine jumalateenistus” on üks suuremaid saavutusi a cappella koorimuusikas, Eesti Filharmoonia Kammerkoor on selle üks ideaalsemaid esitajaid. Kooril, kes võitis selle aasta alguses Grammy, ei ole võrdväärset selle repertuaari esitamisel ning tema mahlakas tüüpiline slaavi vokaal sobib hästi Rahmaninovi laulmiseks. /…/ Esitus oli nii täisvereline ja pingeline kui oodatud ning inglise päritolu dirigent Paul Hillier hoidis muusikat pidevas liikumises.
The Herald, 8. mai 2007
(EFK kontsert 6. mail 2007 Greyfriars Kirk’is Edinburghis)
Susan Nickalls
Maailma üks paremaid koore, Eesti Filharmoonia Kammerkoor, ja tema dirigent Paul Hillier esinesid koos Suurbritannia vokaalansambliga Orlando Consort Greyfriars Kirk’is. Hilliard Ensemble’i looja ning viimased kuus aastat Eesti Filharmoonia Kammerkoori kunstiline juht, Paul Hillier on oma fenomenaalset kogemustepagasit jaganud selle erakordse lauljategrupiga. Seda oli kõige selgemini kuulda briti helilooja Tarik O’Regani keerukas teoses “Scattered Rhymes”. /…/ Ka Rahmaninovi sügavalt religioosne “Koguöine jumalateenistus” oli ideaalne materjal Eesti Filharmoonia Kammerkoori rikkalikule ja küpsele vokaalile.
The Scotsman, 9. mai 2007
(EFK kontsert 6. mail 2007 Greyfriars Kirk’is Edinburghis)