Sageli arvatakse, et kontsertreisid on toredad väljasõidud, kus saab tutvuda erinevate maadega, laulda kuulsates saalides ning veeta meeldivalt aega. Samas ei aduta, millist enese kokkuvõtmist ja pidevat vormisolekut võõrsil esinemine lauljatelt tegelikult nõuab. Kindlasti annavad kontsertreisid palju positiivset energiat, tõstavad toonust, lihvivad kontsentratsioonivõimet ning pakuvad vaheldus, aga oma intensiivsuse ning suure vastutuse tõttu, on ka väga pingelised ja kurnavad. Tööreisidel on lühikesse ajaperioodi koondatud enamasti palju esinemisi, iga päev tuleb ennast maksimaalselt kokku võtta ning reeglina on päevaplaanis neli olulist punkti, mis korduvad päevast päeva ja sageli ka nädalast nädalasse: lennuk/buss – proovisaal – kontsert – hotell. Eelmisel hooajal maist kuni augustini nägigi Eesti Filharmoonia Kammerkoori töögraafik välja enamasti selline.
Nelja kuu jooksul andis EFK neliteist kontserti seitsmes erinevas riigis – Venemaal, Itaalias, Belgias, Saksamaal, Horvaatias, Austrias ja Suurbritannias. Kõiki a cappella kontserte juhatas Paul Hillier, kes oli repertuaariks valinud kaks erinevat kava: “Arvo Pärt & Ars Antiqua” ning Põhjamaade heliloojate muusika. Viimases oli esindatud Veljo Tormise, Arvo Pärdi, Toivo Tulevi, Urmas Sisaski, Erik Bergmani ja Jean Sibeliuse looming. Esinemised võeti nii publiku kui kriitikute poolt väga soojalt vastu ning neid kajastas kõikjal ka press.
Enamik kontsertidest oli seotud Lääne-Euroopa festivalidega, kuid eriline heameel oli üle pika aja sõita ka ida poole. Nimelt anti kaks kontserti Moskva Lihavõttepühade festivalil, mille kunstiline juht on Valeri Gergijev. Kosma ja Damiani kirikus lauldi Arvo Pärdi teost “Kanon Pokajanen” ning galakontserdil Tšaikovski-nimelises kontserdimajas kõrvuti Vene, Gruusia, Ukraina ja Bulgaaria kooridega esitati eesti heliloojate teoseid. Mõlemad esinemised võeti vastu vene pressis slaavi temperamendile omaselt ülevoolavate emotsioonidega ning neid kajastati lisaks trükimeediale ka raadios ja teles.
Suurbritannias osales kammerkoor koguni kolmel olulisel festivalil – Cheltenhamis, Edinburghis ja Londonis. Kuulsaim neis oli BBC Proms, kus EFK esines Royal Albert Hall’i laval juba teist korda, seekord Sergei Rahmaninovi teosega “Koguöine jumalateenistus”. Kuid oluliste esinemispaikade listi lisandus ka Edinburghi rahvusvaheline festival, mida peetakse üheks tähtsamaks festivaliks Euroopas oma mastaapsuse tõttu, sest kuu aja jooksul esinevad seal erinevate etenduskunstide – ooperi, draama, klassikalise muusika ja tantsu – tipptegijad kogu maailmast. Üks mainekamaid festivale on kahtlemata ka Salzburgi festival, kuhu kammerkoor oli eelmisel hooajal kutsutud esmakordselt. Koos Camerata Salzburgiga esitati Edvard Griegi “Peer Gynti” Marc Minkowski käe all sedavõrd menukalt, et koorile tehti kohe pärast kontserti pakkumised järgmisteks esinemisteks, põhjuseks eelkõige koori väga kõrge professionaalne tase ja väike koosseis.
Esmakordselt viibis EFK Horvaatias, kus laulis Pühak Donati festivalil Zadaris. Saksamaal osaleti Eesti Kultuuripäevadel Hannoveris; Saarbrückenis aga esitati Franz Schuberti Missat nr 6 Es-duur koos Saksa Raadio Filharmooniaorkestriga dirigent Christoph Poppeni juhatusel. Itaalias anti Põhjamaade heliloojate muusikaga kontsedid kahes linnas Monfalcones ja Modenas.
Teine oluline valdkond, mis kammerkoorile on sageli tunnustust toonud, on salvestised. Eelmisel hooajal anti välja CD-plaat “Scattered Rhymes”, millele on jäädvustatud Tarik O’Regan’i “Scattered Rhymes”, Guillaume de Machaut’ “Messe de Nostre Dame” jm, esitajateks EFK ja Orlando Consort Paul Hillieri juhatusel. Helisalvestis on välja antud koostöös Harmonia Mundiga, kellega koori seob juba seitsmeaastane töökogemus. Plaat on välismeedias pälvinud tohutut tähelepanu, sest Tarik O’Reganit peetakse briti üheks põnevamaks nooreks heliloojaks ning kahtlemata on intriigi tekitanud ka originaalne lähenemine modernse ja vanamuusika ühendamisel.
Alljärgnevalt valik väljavõtteid välismeediast EFK esinemist kohta.
Eesti Filharmoonia Kammerkoor, kes eristus teistest kooridest oma küllastatud ja tiheda vokaaliga, esitas Arvo Pärdi vaimulikku muusikat.
(Дарь