Tagasi vaatasid lauljad Kaia Urb, Karin Salumäe, Marianne Pärna, Aarne Talvik, Allan Vurma ja direktor Esper Linnamägi.
Kuus nädalat juuni- ja juulikuust osales EFK ooperikoorina Aix-en-Provence’i ooperifestivalil Verdi „La traviata” ja Mozarti „La clemenza di Tito” etendustel. Muljetest publiku poolelt kirjutas eelmises Sirbis pikemalt Kristel Pappel. Ka lauljatele endile kujunes töö elamusi pakkuvaks. A. T.: „Eriline sünergia osalejate vahel ja „ühise veregrupi” tunne tekkis eriti Mozarti ooperi puhul, mida dirigeeris 83aastane maailmanimi Sir Colin Davis. Esimese, vaid poole tunniga piirdunud muusikaproovi kooriga lõpetas kuulus maestro sõnadega, et kammerkoori tase on talle selle projekti parim üllatus.
Tunnustust pidasid vajalikuks väljendada ka solistid. Nii näiteks tõi Publio rolli mänginud bass Darren Jeffery enne esietendust kooriruumi kaardi kiidusõnadega tänuks kõrgel tasemel koostöö eest. Braavosid koorinumbritele tuli publikultki.” K. S.: „„Traviata” lavastus tuli raskemini. Lavastaja kujundas igale lauljale individuaalse rollijoonise, kuid Tallinnas väga napina planeeritud ettevalmistusaja tõttu oli koor esimestes proovides veel kohmaks ja puine.” E. L.: „Hüpe kvaliteedis prooviperioodi lõpuks ja etendusteks oli siiski määratu ning korraldajad avaldasid huvi koostööd jätkata.” K. U.: „Kammerkoori kasuks otsustati meie nõtke ja ooperiklišeedest vaba kõla tõttu. EFK lauljad aga said ooperitööst uut laadi kogemusi, võisid lähedalt jälgida maailma tippsolistide vokaalkooli peensusi ja tajuda töö intensiivsusastet. Praegune muusikamaailm liigub nii või teisiti suunas, kus kapseldumine vaid ühte kitsasse žanri või muusikaajastusse ei pruugi enam tagada piisavat rakendatust.”
Vahetult enne Prantsusmaa sõitu juunis käis koor Tampere muusikafestivalil esitamas Pärdi, Grigorjeva, Tüüri, Sibeliuse ja Kreegi muusikat. Mai lõpus dirigeeris koori peadirigent Daniel Reuss suure eduga Berliini Filharmoonia Kammersaalis esiettekandena Saksamaal ErkkiSven Tüüri teost „Ärkamine” ning Mozarti Missat c-moll. Kammerkoori partnerina mängis Deutsches Kammerorchester Berlin, solistide seas osalesid ka meie tenor Toomas Tohert ja bass Uku Joller. Tüüri uus teos plaadistati hiljem Tallinnas ka firma Ondine jaoks, sel korral koos kammerorkestriga Sinfonietta Rīga (Tüüri autorikontserdid olid ka märtsis Eestis). Mai alguses lauldi Peterburi Jaani kiriku avamiskontsertide sarjas Pärdi „Kanon pokajanen’it”.
M. P.: „Aprillis osales 12 kammerkoori lauljat Hollandi koori Cappella Amsterdam koosseisus Karlheinz Stockhauseni „Sonntag aus Licht’i” suurejooneliselt lavastatud ettekannetel Kölnis. Tavatut ja komplitseeritud helikeelega teost omandati jupiti pea terve hooaja dirigent James Woodi juhendamisel; too sõitis proovideks mitu korda Tallinnasse. Koor oli jaotatud iseseisvaid muusikalisi ülesandeid täitvatesse gruppidesse, lisaks osalesid solistid ning saalis pikki fooninoote hoidvad Kölni ooperikoori artistid.” A. T.: „Ootamatult kurnavaks osutusid skafandrilaadsed ja väga umbsed kostüümid, mille seljakotis peitus pihus olevast lülitist käivitatav suur valgustussüsteem enda laulmise hetkedel „põlema läitmiseks”. Proovidel jälgis ettekande kulgemise täpsust ka teost ise väga hästi tundev Stockhauseni lesk ning etendustel võis publiku hulgas kohata üleni valgesse riietatud helilooja fänne.”
K. S.: „Koori naislauljatel oli samal ajal õnn laulda Roomas Santa Cecilia saalis Claudio Abbado käe all Debussy „Nokturne” orkestrile ja naiskoorile (koos Mahleri kammerorkestri ja Orchestra Mozartiga). Publik võttis maestro vastu superstaari-vääriliste ovatsioonidega. Abbado legend materialiseerus võimsa muusikaelamusena: seal taipasid, miks sellise klassiga dirigente (kuhu kuulub kindlasti ka Aix-enProvence’is juhatanud Sir Colin Davis) sellisel määral austatakse. Seitsmekümne kaheksa aastane Abbado juhatab jätkuvalt kõiki teoseid peast. Kavas oli ka Raveli klaverikontsert, mida mängis Martha Argerich. Maestro tänas esinemise järel kõiki naisi kättpidi ning tundis huvi, kas EFK mehed laulavad sama hästi.”
M. P.: „Märtsi lõpul laulsime Eesti eri paigus dirigent Peeter Perensi käe all meeleolukat eesti heliloojate kava „Tass teed”. Rohkearvuline publik võttis meid igal pool väga hästi vastu. Avastasime enda jaoks hea akustikaga mõnusa kontserdisaalina Mooste Folgimaja, mis on ümber ehitatud vanast hobusetallist.” Märtsis anti Mendelssohni, Kreegi, Pärdi ja Tüüri loomingust koosneva kavaga kontserte mitmetel väiksematel festivalidel Saksamaal ja Prantsusmaal. Veebruarikuusse jäi Toomas Siitani Tallinna Jaani kirikus juhatatud Buxtehude „Membra Jesu nostri”. Oluline esinemine toimus Londonis Cadogan Hallis vokaalgruppide kontserdisarjas (järgmistena olid üleval juba The Hilliard Ensemble’i ja Tallis Scholarsi afišid). Meie psalmide kavas võttis publik Mendelssohni lugude kõrval väga hästi vastu ka Kreegi vaimulikud rahvalaulud ning valitud osad Pärdi „Kanon pokajanen’ist”. Samal kontserdireisil Šotimaal tuli ettekandele John Taveneri „Icon of light”, mida dirigeeris noor inglane Nicholas Jenkins. Aasta algusesse jäi veel Tallinna Jaani kirikus Andres Mustoneni särtsakalt ja suure positiivse energiaga juhatatud Praetoriuse motettide kava, mis mitme EFK kontsertide sagedase kuulaja sõnul olevat olnud üks viimase aja säravamaid elamusi. Meie vestlusringis avaldas oma mõtteid EFK tuleviku kohta ka lauljate usalduse pälvinud augustist direktorina alustav Esper Linnamägi: „Minu nägemuses peab kammerkoor muutuma senisest palju avatumaks ja koostöövalmimaks, sealhulgas eesti dirigentide ja muusikutega. Esineme väga tihti küll välislavadel, kuid võiksime olla palju nähtavamad ka siinses muusikaelus. Oluline tahk EFK tegevuses peaks olema ka järjepidev heliplaadistamine ning ladus koostöö hea mainega firmadega.”